Nong Toom, whose real name is Parinya Charoenphol, gained fame in Thailand for many years as a boxing transvestite. My body is that of a fighter, he once said, but in my heart I am a woman. Sometimes, when my opponent is good-looking, I find it hard to punch them. On 5 December, 1999, this popular Thai boxer achieved his greatest victory: he left the Bangkok hospital to which he had admitted himself five days previously as a woman.
This film tells her story. Nong Toom came from a poor nomadic family with whom he travelled the length and breadth of the country as a child. Even as a small boy, he believed that he was a girl who had been put inside the wrong body by mistake. He began boxing in order to contribute to his familys earnings. However, his entry into the realm of professional boxing was by no means easy. Nong Toom had to take part in more than twenty fights in all kinds of small town boxing rings and suffered two defeats before he was finally given the chance to step into the ring for his first big fight in Bangkok in 1998.