The Russell tribunal was set up in Stockholm in 1967 to investigate American war crimes in Vietnam. During the hearings, victims of this war were called to the testify at the witness box. Among those taking part in the tribunal was Jean-Paul Satre.
More than 35 years have elapsed since these images were first shot. In this short documentary, the director reflects on the footage he filmed during the tribunal so long ago footage that, until now, has never been shown in public.