Ten-year-old Rutger lives with his mother in a run-down part of town. His mother longs for the day when Prince Charming will appear and whisk her away from her dismal existence. Deciding he’s had enough of all these trial Dads, Rutger burns all their gifts and offerings in a forest clearing. And then his mother meets Peter, who gives Rutger a dog named Dajo. For the first time in his life, the boy has a friend to call his own. But then Peter leaves his mother like all the other men before him and so Rutger takes Dajo and makes his way to the quiet clearing in the forest.