Filmmaker and photographer Bruce Weber is a professed animal lover. His 1994 film, GENTLE GIANTS, was all about Newfoundlanders and one of his best-known photographs is his Self-Portrait with Cat. His latest film is also dedicated to the world of animals; it centres on his own dogs, five Golden Retrievers, and their friends, some of whom are even film stars. Skye, Palomino and Sailor are graduates of the Actors Studio for dogs. The names Rain, Polar Bear, Guy and Cloud have appeared in the final credits of many a film after all, they did receive their training at the Royal Academy of Dramatic Arts for dogs. Others, however, where discovered at the pet shop and still prefer to work without an agent. In the films more serious passages, Weber takes a look at the affection and loyalty, but also the almost unconditional love displayed by these animals which the filmmaker sees as a metaphor for peace and hope in the world. In this sense, suggests Weber, we are not walking our dogs, rather they are giving us the lead.
Marianne Faithfull also put in an appearance, reciting poetry. In addition, the documentary contains extracts from a home movie featuring Dirk Bogarde and a very young Elizabeth Taylor accompanied naturally by none other than Lassie!