Abdullah, or Ap, as he is known to most people, is the son of Moroccan parents. This twenty-year-old Dutch lad doesnt really know what to do with his life. What he really wants is to be an Arabian Hollywood star of all the films the Americans are bound to make in the wake of 9/11. He and his Moroccan and Dutch friends all dream of a bright future, full of wealth and happiness. If the truth be known, however, none of them have the slightest prospects of a real career.
Perhaps hell find some kind of support and direction in life by following the familys traditions? Promising his father that he will marry a Moroccan girl, Ap also takes up a job working for a traditional Muslim butcher. He sets off for Morocco in search of a bride and, before long, wedding plans are well under way. It looks as though Ap might be heading for a bright and secure future. But then, things begin to go awry . . .
Albert ter Heerdt displays a fine sense of humour in his breathless comedy about second generation immigrant children caught between Islamic traditions and cultural change.