The famous Soviet director Lev Kuleshov masterfully realises this project with documentary shots, acted scenes, and lots of creative trick sequences. After many of his students had already departed for the Mezhrabpom-Film studio, he too was given an opportunity there to make a “cultural film”. Drawing on his experience with feature films, he quickly made an exemplary popular scientific documentary using the most modern cinematic means. For a long time, the film was believed lost. Now, however, this hymn in praise of electric current can be seen here in Germany, too.