Published in 1963, Austrian writer Marlen Haushofer’s bestselling novel has enthralled generations of readers and has been translated into seventeen languages. Austrian screenwriter and director Julian Roman Pölser’s adaptation was filmed in Salzkammergut. Pölsner’s film stays close to the novel’s original texts – a mixture of fictional narrative, empancipatory chronicle and social criticism which asks fundamental questions about one’s relationship to nature, animals and to oneself that are still topical today. Martina Gedeck embodies the transformation of a woman who is suddenly obliged to live a completely different life.