"Cinema is a haunted medium, a projection of people, places and things not really present. As we know a film can summon before our eyes, like ghosts invoked from the beyond, performances from the past, performances by actors no longer with us, in settings changed forever. But when a movie is lost, as so many great works from the medium’s earliest years are, it’s a double haunting, for a misplaced film is an artwork consigned to limbo, a narrative with no known final resting place." (Guy Maddin)