The story of two brothers who lose track of each other after an unstable childhood until they meet up again in prison is the focus of former ‘Dogma’ director Thomas Vinterberg’s film based on a book by Jonas T. Bengtsson, a Danish novelist celebrated for his unflinching realism. The film’s title refers to an horrific method of torture known as ‘submarino’ in which the target’s head is held under water to just before the point of drowning.
Nick and his younger brother have grown up in terrible circumstances: their childhood was marked by poverty, abuse and an alcoholic mother until the family was torn apart by tragedy. Nick is now thirty-three and has just been released from prison. He’s a man who knows what he wants: to train hard and drink hard in order to stand up against a hard world. A bodybuilder, he lives in a dilapidated hostel on the outskirts of Copenhagen. His brother is a junkie and a single father for whom only two things count in life: his daily fix and a better life for his six-year-old son, Martin. Reason enough for him to deal in heroin.