Rock Hudson was a dream of a man; the epitome of masculinity: tall, slim and muscular, with a deep, mellifluous voice. His glossy black hair, sparkling eyes, high cheek bones and sensuous lips made Rock Hudson one of the sexiest film stars that Hollywood has ever produced. Twenty-five years ago, shortly before his sixtieth birthday, Rock Hudson died of Aids-related illnesses. He was the first Hollywood celebrity to succumb to the acquired immune deficiency syndrome.
But who was Rock Hudson really? This documentary sheds light on a famous actor star who performed a clandestine balancing act between his private and public lives; between the heterosexual world of an extremely manly looking screen idol and a darker side of forbidden sexuality lived by a secretly gay man.