“The Boys in the Band” was the right play at the right time. If it had appeared a little earlier or a year later it would never have had the same impact. Mart Crowley would never have dreamed of penning lines like: “who do you have to fuck to get a drink around here?” that are still to be heard at parties today. By the time William Friedkin’s screen adaptation THE BOYS IN THE BAND was released in cinemas, the play and its protagonists were definitely a part of mainstream culture.
Crayton Robey: “Mart Crowley is a personal hero of mine. During my coming out years, the writings of James Baldwin, Langston Hughes and ‘The Boys in the Band’ were the reference materials that informed me about gay life. I finally got to meet Mart when I interviewed him for my debut documentary WHEN OCEAN MEETS SKY. Following the interview, Mart enthusiastically agreed to share his thoughts and personal archive with me, leaving me in this unique position to create a documentary that captures, from stage to film, the ground-breaking making of ‘The Boys in the Band’.”