The illusionist is a dying breed of stage performer. Ever since rock and pop stars have taken away slightly more than his bread and butter, his worsening economic situation has forced him to accept questionable engagements in dubious basement venues, at garden parties or in bars and cafés. In one of these obscure establishments – a village pub on Scotland’s west coast – he meets an innocent young girl named Alice. The encounter changes his life completely.
The sad yet salutary romantic tale of THE ILLUSIONIST is based on a screenplay by Jacques Tati.