Feo Aladag: “Many German citizens of Turkish descent are – understandably – at odds with their identity. In Germany they feel Turkish and unwanted, and in Turkey they feel like Germans. Even in this section of society adultery is an exception – the worst catastrophe. In my opinion, one of the reasons for the current return to traditional values, particularly within a younger generation, is social exclusion by the majority society. DIE FREMDE is not meant to be a representative portrait of a social group, nor is it a manual for life. Rather, the film seeks to bring to light one possibility, which, in this story, contains the real sense of hope.“