John Greyson has re-edited documentary interviews, speeches made by both men, archive footage of press conferences and demonstrations, and, with the addition of music, has turned his film into an operatic scenario. The work combines the authentic struggle of two Aids activists against the authorities and the pharmaceutical industry with a surrealistic narrative, at the centre of which is Gertrude Stein who wants to write a tragic opera about Achmat and McCaskell and their saint-like heroics. To this end she abducts the two men to Niagara Falls where she forces them to belt out complicated avant-garde arias. These arias are also authentic – having originated from Gertrude Stein’s ambitious opera, “Four Saints in Three Acts”.