People all over the world mourned the death of Pedro Zamora on 11 November 1994. Born in Havana, this young man made a name for himself for his appearance on the MTV reality show “The Real World: San Francisco”. Pedro moved into the show’s location – a house on Lombard Street – in February 1994. His HIV positive status and his open homosexuality made his involvement in the series controversial. But MTV’s young audience identified easily with this intelligent, good-looking Latino who had all the makings of a star. His presence on the show also meant that audiences in the USA and abroad had to engage with the topic of Aids. Even Bill Clinton cited him as exemplary in this context in a speech before the US Congress.