One of the highlights this year are three insect terrariums installed in the Filmhaus, with which Isabella Rossellini in collaboration with Jody Shapiro, Rick Gilbert, and Andy Byers sound out the creative possibilities in the area between film and art. With the use of a magnifying glass, visitors can find out everything about the sexual lives of flies, worms, and lightning bugs on small monitors: “I was always fascinated by the infinite, strange and 'scandalous' ways that insects copulate,” says the author, director, actress, and insect portrayer Rossellini. Some of these Green Porno short films will be screened before Guy Maddin’s My Winnipeg in the Forum. This year Isabella Rossellini therefore stands for the fluent passage between film festival and exhibition.