LADY JANE is a detective film in the tradition of great French cinematic thrillers. Robert Guédiguian: “Unlike some of my colleagues, I don’t have a whole wall at home jam-packed with crime novels; I’m not like Truffaut for whom reading crime novels was de rigeur in order to find subjects for his films. I might read them on the train or on journeys, but that’s it. But I do adore American film noir cinema, as well as the French detective films of the 1960s with good old Jean Gabin – the kind of films in which the thief tosses his crony a pair of pyjamas when he spends the night at his place, after having enjoyed some bread and rillette and indulged in a nice glass of red wine.”