Eating, and the enjoyment of good food is the leitmotif of a series of films and events entitled KULINARISCHES KINO. Dieter Kosslick: "The battle for good, healthy food is just as important as the battle to preserve the diversity of independent cinema all over the world. It's about the survival of small and medium-sized firms; about trying to stem the monopolisation of images and the destruction of the environment through industry; culture and agriculture are two sides of the same coin; good food and responsible behaviour are not contradictive."