This collection of short documentaries was made to commemorate the founding of the Spanish section of "Médecins Sans Frontières" twenty years ago. Five film directors visited the places where the organisation works. In her cinematic "Letter to Nora", Isabel Coixet provides an account of some of the victims of sleeping sickness - a disease which currently affects 18 million people in Latin America. In his contribution, Fernando León de Aranoa portrays the plight of children in Uganda. Mariano Barroso describes two different ways of using the active pharmaceutical ingredient eflornithine - one in Africa, and the other in the world's fashion capital, Paris. In his short film, Javier Corcuera examines the long-term effects of post-war trauma. Wim Wenders travelled to Congo, where he made a film about mass rape during the civil war.