On the eve of the transfer of power over Macao to the People’s Republic of China, a police officer named Shing finds himself in the throes of a dreadful crisis – both in his career and in his private life. Already thrown off course for having been suspended on a corruption charge, shortly afterwards, he has an encounter that completely changes his life.
Hoping to compensate for his failed career, Shing seeks comfort in the arms of a young girl. He has no more than a one-night stand in mind when he ap­proaches this young woman. But when he gently tries to persuade her to go to bed with him, he is more than surprised at her rebuff. For this elf-like creature named Yan confronts him with the most astonishing news conceivable: she is none other than the daughter Shing never knew he had.