Valeria, Vilma and Mercy are prostitutes living in Guatemala. The price for their services is two dollars. All three belong to a group of women who work in the vicinity of “La Linea”, the railway line that cuts straight across Guatemala City and runs to the Pacific Ocean. All of them dream of being treated with respect, and that the violence against them will end.
In order to publicise their plight – that also includes regular police harassment – they decide to found a football team. After weeks of training, they register for a local championship. But they are barred from taking part – simply because they are prostitutes. Their disqualification unleashes some hefty controversy that has a significant effect on their lives.