A council estate on the outskirts of Copenhagen. One Friday evening, a young man, 19-year-old Per, is so brutally beaten that he falls into a coma and has to be taken to hospital. His mother, Søs, suffers a deep sense of guilt for what has happened and feels that she is to blame for her son’s fate. After all, she was the one that insisted they continue to live among the immigrants instead of leaving long ago like most other Danish people. And now Per is in intensive care, fighting for his life. As far as the newspapers are concerned, Per is simply one of an increasing number of victims of violent crime – worthy of a headline, but no more. Meanwhile, the police have no clues as to who the perpetrators might be.
Annette K. Olesen: “When the world as we know it changes, it makes us feel insecure. When we feel insecure we fear we’ll lose what we’ve got. When we fear that, we try to exert control. At best fear is an instinct that enables us to survive. At worst it is a cancer that spreads and mutates into angst.