After an exhausting journey they arrive in Kandahar at night. It is the night of the first US bombing raid on Afghanistan. The US troops have begun their offensive against the Taliban in retaliation to the attacks of September 11. The four men move on to Kabul, where they fall ill and are obliged to stay on. They set off again, hoping to get back to Pakistan, but soon find themselves penetrating deeper into the war zone until they are finally arrested. After weeks of detainment they are flown out to Guantanamo, the US base on Cuba, where they are imprisoned as potential terrorists. The secret service believes the young men to be somehow associated with Mohammed Atta and Osama Bin Laden. Although it soon transpires that there is no truth in these allegations, it is two years before Shafiq, Asif and Ruhel are able to return to Tripton. To this day there is still no trace of Monir, whom the friends lost in Afghanistan. This film makes use of archive footage, interviews and dramatised scenes to recreate the authentic story of their odyssey.