The captain is beset by other problems. In England he led a comfortable existence, but life in the Australian outback is brutal and violent. He wonders how he can protect his gentle wife, Martha, from this harsh environment. He is put under yet more pressure by deserting Aborigines and his superior Eden Fletcher to enforce law and order in the district.