Like the much-vaunted original which, in turn, was loosely based on George Orwell’s “1984”, the film is set in futuristic Britain, which is now ruled by a totalitarian government. After the end of a nuclear war the country is taken over by a fascist regime. Foreigners, homosexuals and all political opposition has been murdered in concentration camps. Several men are about to rape young Evey when a masked figure intervenes, saving her from this life-threatening situation. The man – known only by the pseudonym “V” – takes her to his secret hideout, from whence this radical anarchist commits all kinds of acts of terrorism and sabotage in an attempt to topple the authoritarian regime.