Make a film that opposes one of the richest and most powerful men in Europe and one runs the risk of winding up in court rather than in the cinema. Especially if such a film is about the man who is Italy’s current prime minister.
BYE BYE BERLUSCONI! is an outrageously inflated satire. Nevertheless, when it comes to legal details, the film adheres strictly to reality. All the charges brought against the crooked mayor Micky Laus in the film are real accusations. Berlusconi and his closest aides were implicated in numerous criminal cases concerning his proximity to the Mafia, false balance sheets, tax evasion and bribery. Berlusconi was not convicted in a single one of these cases.