Monica Vitti plays Giuliana, who is trapped in a loveless marriage with an engineer. Following a car accident that may have been a suicide attempt, Guiliana spends a long time in hospital. No matter what happens, nothing seems to disturb Guiliana’s husband’s emotionless reserve. And then, Corrado arrives on the scene. Ugo’s friend is good at listening to Guiliana; he takes his time with her, pays her attention and seems to understand her. And, from a physical point of view, Corrado is the exact opposite to Guiliana’s husband. Corrado wants to try his luck setting up a factory in South America. But for Guiliana there can be no question of breaking out of her marriage or the security of her bourgeois existence in order to start a new life with Corrado in South America.