“Steve Keene’s cultural background is the milieu of independent rock musicians. From there he developed the idea of placing graphic art in a context comparable to popular music: to disseminate his pictures like records. It is clear that his work doesn’t merely draw on this milieu, but rather, on the other hand, it finds its way into the works and worlds of other, even internationally well-known artists. The hand-crafted mass production, the distribution methods of his pictures and the possibility of buying original works cheaply have all contributed to making Steve Keene’s art into a major, long-term experiment on the terrain of all of American society. This project can serve to describe in a playful and yet precise way the phenomenon of popular culture and its spread throughout society.”