Eat or be eaten? The last thing anyone wants is to be a part of the food chain! At least, this is the philosophy of a cat, a goldfish and a parrot who do their best to avoid the inevitable, whilst a good-hearted pirate does his best to live in peace with his hungry companions and their ship struggles to make its way through the stormy sea.